tisdag 17 december 2013

Perenn Passion del 2. -Blandar hejvilt.

Perenn Passion.
Nu har ju frökatalogerna börjat dimpa ner. Och även om Grönsaksodlingen ligger mig väldigt varmt om hjärtat så är jag också road av perenner. Och egentligen av allt möjligt i trädgården. För allt samverkar ju. Men just nu har jag börjat att samla ihop mig inför kommande perennsådder.
Detta kommande år och framåt hoppas jag på att vi får behålla några för oss själva.
Rådjuren och Mördarsniglar kommer att få se upp.

Jag planerar för Rudbeckia av sorten "Magnus" och kanske den vita sorten "Feeling", Jätteverbena och en vit Buskvallmo. Vi har redan gott om Stäppsalvia och Blodtopp. Och mycket annat.
Ska bli spännande att se ifall några av de vackra Nävorna dyker upp i vår och vilka jag satte i aug-sep.

Och så vill jag blanda upp några av perennerna med bland annat Krondill, Havre, olika slags Persilja. Och så lite Ettåringar. Och lite olika salladssorter i det. Inte allt tillsammans utan kanske en perenn, en sallad och en ettåring t e x. Det ska bli spännande!

Om ni har sett dylika planteringar någonstans så tar jag tacksamt emot inspirationstips!
Ha en fin tisdag!
/Jessica
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar