söndag 19 juli 2015

Idag! Mer växtförökning! De här vill jag ha fler av och de ska tydligen vara enkla att föröka!

Idag är en ny dag med nya möjligheter! Har planterat brunnävor i lunden och nu ska ett gäng av de växtförökade buddlejorna ner i jorden. Se i klippet nedan hur jag gjorde, bara att klicka på bilden! Det är verkligt enkelt att få många helt nya plantor av en endaste moderplanta! Jag gör s k soft cuttings även på mina favoritsalvia just de -de ska vara särskilt enkla att växtföröka fick jag lära mig av min rara släkting häromdagen.Håller tummarna för de är ena fantastiska dragväxter för i synnerhet humlorna har jag märkt!

Har du testat att växtföröka själv? Om inte, det borde du göra! Det är väldigt enkelt och du får en massa plantor helt gratis -kanske att dela ut till nära och kära? Eller som Gåbort-presenter? En av mina andra favoriter annars i trädgården just nu är dessa Jack Frost med sina underbara variegerade blad!

Ha en fin dag!
/Jessica 

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar