lördag 26 december 2015

Det här är bra att veta och lite inspiration!

Annandag jul. Tänker du mest på julklappar och julmat i dessa tider? Eller är det precis som för mig hos dig? Det vill säga att det kliar rejält i odlingsfingrarna? Förutom att sätt fart med de tidigare sådderna (se föregående blogginlägg!) så finns det mycket att också tänka på och ta tillvara just nu. Till exempel så undrar jag ifall du sparar julblommornas lökar efter att de blommat över? Så här gör jag, se klippet nedan, med våra amaryllis. 

I övrigt är det hög tid för att börja skissa och planera kommande rabatter och ifall du vill förändra något i din trädgårdsdesign eller balkongodling -för att hinna få fatt på alla de rätta fröerna. Hemma här kommer det att hända en hel del i trädgården detta kommande 2016. Berättar mer om det senare men vad jag kan säga så här långt är att jag inspirerats att de här två klippen från franska Atlantkusten -ett som ger idéer om trädgårdsdesign och ett med lite mer inspiration på rabattnivå så att säga;) Kolla in även de två korta klippen här nedan. Vad händer hos dig just nu? 

Med önskan om en fin annandag! 
/Jessica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar