torsdag 18 december 2014

Frösådder. Året om. Idag blev jag påmind.

Min tandläkare frågade mig idag om det kanske var dumt att kalla mig igen i mars "-om det var mycket sådder då...?" Kom då på mig själv att jag faktiskt sår saker i princip hela året om. Så jag svarade att det skulle visst gå alldeles utmärkt att kalla mig även i mars månad. Som ni kanske förstår så har jag den bästa tandläkaren i världen;) 

Höst- och vintersådderna går i många delar av landet fortfarande att göra. T o m vitlök om det ännu inte blivit tjäle. Härom dagen sådde jag fyra olika sorter av körsbärstomater. Inte för att det är riktigt dags ännu för just dessa (men snart!) utan för att det är dags att beställa fröer nu, ifall du inte har samlat egna, bytt till dig eller fått av någon vän. Men snart är det dags. Nedan ett kort klipp om hur du gör ifall du ännu inte gjort det. Och så en bild på en av mina favoriter i smak av körsbärstomater på friland; Gardener´s Delight heter sorten.

Ha det bäst!
/Jessica 




2 kommentarer:

  1. Ja, nu kan man snart börja tänka på tomaterna. Ska lusläsa frölistorna i mellandagarna och se över mina egna. Glada Julhälsningar
    /Anette.

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur Anette! Också bästa önskelistan till tomten;) Goda Julhälsningar till dig med!/Jessica

    SvaraRadera