torsdag 19 februari 2015

Pelargonsticklingar -få massor av vackra blommor av en endaste moderplanta! Tipsar en allodlare.

Det var en mycket trevlig människa som frågade mig häromdagen om vad jag tyckte var allra roligast att odla. Jag började med att nämna alla grönsaker och rotfrukter... fortsatte med samplanteringar, blommor -både annueller och perenner-, träd, buskar... Och så fortsatte det och jag kom till slut inte på en enda odlingsrelaterad sak eller planta jag tyckte var tråkig (!) (och i så fall har jag förträngt det;). Så jag får nog kalla mig en allodlare! Det är också jätteroligt att föröka växterna vegetativt och här nedan i klippet har jag lagt upp ett kort klipp "så här tar du pelargonsticklingar". För det är ju verkligen jätteenkelt och man kan generöst dela med sig av sina favoriter till nära och kära. Underbart! 

Ha en fin kväll!
/Jessica 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar