onsdag 28 januari 2015

Älskar mitt jobb! Därför att...

Älskar mitt jobb! (Och just nu älskar jag också att jag är så morgonpigg av mig ...!) Idag kommer jag att vara på resande fot igen och denna gång beger jag mig med OdlingsTV bland annat till Norrköping där det ska filmas. Tänk att få ha som arbete att få träffa och umgås med så härligt smarta, kreativa och trevliga personer som jag gör för jämnan -det är värt hur mycket som helst! Och tillfredsställelsen också i att känna att man kan göra skillnad. Om man bara vill. Vilket en del av klippen som filmas idag kommer att handla om. Idealisten i mig jublar! Allt kommer upp på OdlingsTV inom kort. Tills dess -och jag vet att jag skrivit om det förr här på bloggen men det tål att upprepas- visste ni att en blåsippsplanta kan bli typ 700(!) år gammal? Det kan ge perspektiv på tillvaron tycker jag. Vi måste vara rädda om varandra och om vårt jordklot. Vi lever alla i ett sammanhang.

Ha en toppendag!
/Jessica

ps. Längst ner i ett nytt OdlingsTV-klipp kan man inspireras i att också odla sitt eget material till trädgården. Klicka på bilden så startar det korta klippet -och dela gärna. ds.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar