lördag 17 januari 2015

Tror aldrig jag kommer att sluta göra så här!

Inser när jag sår mina grönsaker -av egensamlade fröer- att jag kommer att sno av sandlådesanden (för att göra egen såjord;), lägga såjorden i en återanvänder en plastförpackning med lock (suveränt drivhus;) och ställa allt på ett värmegolv som är barnens sköldpaddors före detta värmematta...Känner mig -typ- som en återbrukare.

När jag sedan planterar om småplantorna så gör jag det dessutom på detta sätt (-se klippet nedan!) dvs i egengjorda krukor av återvunnet tidningspapper -som bryts ner sedan av sig själv i landet. Landets jord berikas av växtdelar från gröngödsling och ogräsrens -och varpå jag dessutom lagt gräsklipp från gräsmattans klippning... Det blir sedan till nya såjorden för kommande säsong -tillsammans med sandlådesanden igen... och används sedan utan sand, så är den perfekt som plantjord! -kretsloppet är slutet! 


/Jessica 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar