söndag 30 november 2014

Ny egenodlad havrekärve! Kretsloppet sluts.

Ni som läst bloggen ett tag kommer kanske ihåg att jag i vintras skrev att jag samlat de nedfallna fröerna från den havrekärve vi då hade i trädgården? Dessa sådde jag nu i april och i augusti skördade vi denna nya egenodlade havre! Fröerna grodde fantastiskt fint och av de fröer som inte först hann bli uppsprätta och uppätna av glupska fåglar, de blev under sommaren här till en ny vacker havre i köksträdgården. Så nu har vi en liten egenodlad havrekärve här hemma som just i detta nu hänger här i köket där jag sitter och skriver ibland! Men snart ska jag sätta ut den till fåglarna såklart. Särskilt tycktes "våra" domherrar uppskatta havrekärven förra vintern. Ett tips med andra ord till er som köper ny havrekärve varje år -odla er egen istället!

Med önskan om en fin första advent!
/Jessica 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar