söndag 16 november 2014

Växthusfokus.

Det tar lite tid i anspråk och mycket klurande därtill med att få till det med att sätta upp ett nytt växthus. Och det även om vi här hemma har haft en helt fantastisk hjälp av mina underbara släktingar och vänner. Nu står växthuset i alla fall på ramverket, dvs grunden av trä, och nu är det "bara" gummilister och glas som ska i. Och så lite isolering under... och så lite... Ja, det kommer nog ta en tid till innan det är helt klart, men just nu känns det som om att det är värt att vänta på för oj vad jag har drömt om ett eget växthus. Länge. Och nu börjar man se hur det skall komma att bli på riktigt!

I den här filmen nedan ser ni OdlingsTV s Anette Nilssons fantastiska dröm till växthus och hennes kallbänkar är något som det är dags att börja bygga nu också ifall man ska ha några färdiga till våren.
Jag tar tacksamt emot alla de tips och råd ni har kring växthusodling och så har jag verkligen noggrant också kollat igenom alla de filmer vi har på OdlingsTV och som handlar om just växthus och odlingstunnlar. På Youtube-kanalen har de t o m en egen spellista! Bara att titta och lära och inspireras.

Ha en fin kväll!
Jessica

ps. Om någon undrar vad jag har i håret nedan så är det snö -och inget annat;) ds. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar