tisdag 1 april 2014

Det är vår på riktigt när man går ingenstans utan denna.

Det är verkligen vår på riktigt när man inte går någonstans utan att ha med sig denna i fickan.
Sekatören alltså. Det medför också att den plötsligt dyker upp invid bordsdukningen, bredvid spisen eller på någon annan plats där man annars naturligt inte hittar den. Häromdagen såg vi första sädesärlan här i Vendelsö och en liten liten fästing hade också satt sig på en familjemedlems huvud. Också vårtecken av blandad njutningsgrad.

Hur alla de över hundra olika sorter av fröer jag sått ska kunna få plats efter omskolningen, ja det är till och med för mig en gåta. Men så blir det när man hittar kanske sjutton olika spännande tomatsorter, sexton varianter av chili och som man bara måste pröva och för att inte tala om all kål. Tjugofyra sorter. Men det är också ett vårtecken att man måste gå ut ur huset för att se ut -för så blir det när man ännu inte byggt sina drömmars växthus.

I vår backe hemma håller forsythian på att slå ut och jag älskar att plocka in kvistar i olika gamla flaskor. Gärna i olika gröna nyanser just detta år.  Och vem har sagt att man inte kan äta våfflor flera gånger i veckan? Godaste snabbmaten när man hellre är ute och gräver i solen än står inne och lagar mat.

Ha det fint!
/Jessica


































1 kommentar:

  1. Åh, så gott med våfflor! Vi fick mersmak efter våffeldagen förra veckan och har också ätit flera gånger efter det. Ska bli härligt att se hur alla tomat- och chilisorter tar sig! I år har jag begränsat mig till en tomatsort p.g.a platsbrist. Kram S

    SvaraRadera