lördag 26 april 2014

Stirrar i gruset. Och hittar små skatter.

Vid vanliga morgonrundan i trädgården hittade jag följande skatter i gruset:
- Sju små plantor av min favoritmalört.
- Två små jätteverbena.
- Ett större antal småplantor av rosenlök.

Små små fröer har legat och grott. Stratifierade som de gillade allra bäst. Tänk vilka små skatter som annars enkelt hade bara blivit bortrensade! Vet av erfarenhet att även ett gäng små vallmo brukar dyka upp på detta sätt. Och så lite annat smått och gott och som är värt att vårda. Nu ska jag försiktigt lyfta över de små plantorna i mindre krukor. De får lite ny jord från grannskapet och jag får lite tid att tänka över vart de ska få fortsätta att få växa och utvecklas i vår trädgård.

Säkert är jag inte ensam om att göra såhär -dela gärna med dig av dina erfarenheter i kommentarsfältet nedan!

Ha en fin helg!
/Jessica









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar