söndag 24 november 2013

Lunden. Planeringstider. Och här har jag planterat över 600 lökar...

Den här tiden på året är speciell tycker jag.
När löven fallit och den fuktiga luften finns överallt.
Nu är det planeringstider. För frösådder och för trädgården.

Här i den här delen av vår trädgård har jag under hösten grävt ner över 600 lökar. Det är olika sorter av Allium och Narcisser framförallt. För här kryllar det av Rådjur.

Och här är alltså den delen som ska komma att bli "Lunden"
Efter att ha fått idéer och råd i forumet "Odling -Inspiration!" på Facebook (varmt välkommen även dit!), har jag nu bestämt mig för att stamma upp de Hassel och Ekar som växer där nu.
Och jag kommer att lämna kvar de flesta av de gamla slanorna och vedsamlingarna.
Till nytta för alla de insekter och smådjur.

En tanke är att anlägga en mjuk stig av flis som leder genom lunden. Vad tror ni om det?

Ha en fin söndag!
/Jessica















2 kommentarer:

  1. Det skulle fungera bra med en stig av flis, men det kommer att gå åt mycket flis.

    SvaraRadera
  2. Tack för bra input Jan-Erik! :) Ja, det är nog som du skriver....
    Och även om använder maskinen här hemma så kommer nog inte ens vårt sly här att räcka till:))
    -Kanske får tänka att man fyller på allteftersom? Ha en fin eftermiddag!/Jessica

    SvaraRadera