tisdag 25 mars 2014

Spännande saker är på gång!

Här händer det saker. Spännande saker! Det gror, växer och frodas. Purjolökarna "Frigg" och "Dana" från NordGen, kronärtskockan Green Globe och chilin Pimenta da Nejde som ger vackra (och goda) lilafärgade chilifrukter är dessa som ni ser på bilderna. Men mycket annat står såklart också och gror och växer till sig i våra fönster just nu. Det märks tydligt att ljuset återvänder på alla de sätt och för oss som odlar även under vintern, och utan särskilt mycket av tillskottsbelysning under de mörkare månaderna, så är det en känsla av stor njutning som såklart infinner sig. Allt blir så kontrastrikt, föränderligt och livfullt.

I morse vaknade jag upp till denna vy efter att ha tillbringat hela helgen på mässan Nordiska Trädgårdar för att lansera mitt nya projekt OdlingsTV (www.odlingstv.se, välkommen in att titta på denna nya webbtv-kanal!). Efter att ha tillbringat den senaste veckan i en mässhall så kan ni kanske dock tänka er att det kändes det som balsam för själen att återigen få andas frisk luft. Även om det har varit fantastiskt kul och lärorikt och roligt på alla de sätt så trivs jag och som så många andra allra bäst ute i naturen.

Självklart vill jag också passa på att bjuda på lite härliga bilder från mässan. Där fanns mycket att hitta lite egna idéer ifrån vill jag lova! Och bland annat skogen var en stor inspirationskälla för fler än mig tycktes det som. Kul!

Nej nu är det dags att gå ut och gräva lite.
Vi hörs igen!
/Jessica


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar