onsdag 26 februari 2014

Det är det här jag minns mest med Trädgårdskampen!

Mycket har man haft glädjen att få vara med om i sina dagar. Och än är det heller inte slut på Trädgårdskampen. Sista avsnittet sänds nu på tisdag klockan 20.00 i SVT. Då blir det final mellan mig, Tony och Peter. Spännande kommer det att bli -minst sagt.
Men vad jag ändå såhär spontant minns allra mest från spektaklet (om man nu får kalla det så?...) det är faktiskt inte allt jobb eller slit timme efter timme i gassande solsken eller piskande regn. Inte heller nervositeten eller alla många mil tur och retur till Skåne under förra sommaren. Nej utan det är det här -alla totalt oväntade situationer och framförallt alla många skratt! För maken till att tota ihop olika mänskliga karaktärer och med vitt skilda bakgrundshistorier och levnadsöden på en och samma arbetsplats... Ja, det har jag nog inte varit med om tidigare. Vilken oerhört kreativ miljö denna mångfald gav och vilka underbara skrattfester vi hade och fantastiska anekdoter att få berätta där hemma om. Ett minne för livet.

Så vi ses väl på tisdag?
/Jessica



2 kommentarer:

  1. Programformen i sig gillar jag inte riktigt, trädgård ska inte skyndas fram... Men visst är det tävling så är det och sista delen kommer man ju sitta där bänkad i vanlig ordning. Jag gillar verkligen det ni åstadkommer!
    Heja, heja / gittan

    SvaraRadera