onsdag 1 januari 2014

Vad jag Inte kommer att upprepa 2014.

När det kommer till Odling är det några saker som jag inte kommer att upprepa 2014.
Det skall sägas att på det stora hela tycker jag att när det kommer till Odling att man ska våga testa. För att eventuellt också misslyckas. Tänka mycket mer att "vad är det värsta som kan hända?", eftersom man också lär sig så mycket på att göra fel.

Men vad jag inte kommer att göra 2014 är att:
- ånyo lita på att Rådjuren och Mördarsniglarna låter bli att äta upp våra odlingar bara för att jag schasar iväg dem lite eller lägger ut fårull.
- jag kommer inte heller att underskatta antalet odlingskrukor/tråg som behövs för att driva upp alla småplantor jag anser mig behöva.
- jag kommer inte att underskatta Snöbärens kraft att trycka undan andra växter.
- Och att tro att man kommer ihåg vart man sådde alla fröer utan att markera upp i skissen eller i landen -det är bara dumt.

Ha ett underbart lärorikt och spännande Odlingsår allesammans!
/Jessica









2 kommentarer:

  1. Känner igen de mesta men man lär sig lite för varje år.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja men det kan jag förstå Annika! :) (Jag tror också att du är betydligt mer erfaren än jag:)
    -Men det är också det som är så superspännande med odling tycker jag -alltså att man lär sig så mycket, och så snabbt såklart när man tycker att ngt är så skoj! ... Och att såklart att ju mer man lär sig -desto mer inser man ju hur oändligt mycket mer det finns att lära! Ha en fin dag du med! :) /Nu ska jag ut och gräva upp lite mer av gräsmattan! -Det finns verkligen ngt positivt med detta vädret också;) /Jessica

    SvaraRadera