lördag 25 januari 2014

Vass i stora Lass.

Vi har så mycket material runt ikring oss som bara passerar förbi och som jag tror många glömmer bort att det skulle kunna användas på de mest praktiska och vackra sätt. Här hemma flyter det iland en hel del vass till exempel. Nu blir det Vassgångar mellan landen här!

Eftersom jag ändrar om en hel del med ganska hög frekvens i odlingarna så struntar jag denna gång i att gräva ner duken, lägga sand eller annat. Jag placerar helt sonika vassen rakt uppe på markduken. Där den sakta kommer finfördelas när jag går på den. Mjukt blir det kan jag säga.

En annan av bilderna nedan visar ett vad jag tycker underbart tak. Just ett sådant skulle jag vilja ha här hemma på någon av byggnaderna. Just detta finns dock i ett Naturreservat nära oss. 

Ha en fin lördag!
/Jessica












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar